Zadania Zarządu Powiatu
Zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa.
Do zadań zarządu powiatu należy w szczególności: - przygotowywanie projektów uchwał rady, - wykonywanie uchwał rady, - gospodarowanie mieniem powiatu, - wykonywanie budżetu powiatu, - zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
W realizacji zadań zarząd powiatu podlega wyłącznie radzie powiatu. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy zarządu określa statut powiatu.
Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.
Za prawidłowe wykonanie budżetu powiatu odpowiada zarząd powiatu.
Zarządowi powiatu przysługuje wyłączne prawo: - zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez radę powiatu, - emitowania papierów wartościowych, w ramach upoważnień udzielonych przez radę powiatu, - dokonywania wydatków budżetowych, - zgłaszania propozycji zmian w budżecie powiatu, - dysponowania rezerwą budżetu powiatu, - blokowania środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą.
|
Autor: Data: 2007-02-02 12:17:31 | Udostępnił: admin admin Data: 2007-09-03 13:00:07 |
|