Stanowisko ds. zezwoleń alkoholowych
Inspektor - Malwina Mazur
ul. Narutowicza 14, pok. 17
tel.: 643 - 34 - 81
Zezwolenia udziela się na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
(Dz. U. Nr 35 poz. 230 z późn. zm.)
Rozróżnia się trzy rodzaje zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
- do 4,5% alkoholu oraz wszelkie piwa,
- 4,5% - 18% alkoholu,
- pow. 18% alkoholu.
Opłaty za w/w zezwolenia przedstawiają się następująco:
1. Dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą opłaty wynoszą odpowiednio:
- do 4,5% alkoholu oraz wszelkie piwa - 525,00 PLN rocznie
- 4,5% - 18% alkoholu - 525,00 PLN rocznie
- pow. 18% alkoholu - 2.100,00 PLN rocznie
2. Dla przedsiębiorców prowadzących działalność, a chcących przedłużyć zezwolenie na sprzedaż alkoholu opłaty przedstawiają się następująco:
- 1,4% od wartości sprzedaży wykazanej za rok ubiegły dla piwa i napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu, jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 37.500,00 PLN,
- 1,4% od wartości sprzedaży wykazanej za rok ubiegły dla napojów alkoholowych od 4,5% do 18% zawartości alkoholu, jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 37.500,00 PLN,
- 2,7% od wartości sprzedaży wykazanej za rok ubiegły dla napojów alkoholowych powyżej 18% zawartości alkoholu, jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 77.000,00 PLN,
Jeżeli wartość sprzedaży alkoholu nie przekroczyła żadnej z w/w kwot, przedsiębiorca wnosi opłatę za zezwolenie na zasadach obowiązujących w chwili rozpoczynania działalności gospodarczej.
Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia alkoholowego, zgłaszając się na stanowisko powinien złożyć odpowiednio wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży skierowany do Prezydenta Miasta (wg. wzoru) zawierający w swej treści:
- nazwa podmiotu gospodarczego,
- miejsce zamieszkania lub siedziba,
- zaznaczenie zawartości procentowej alkoholu na wniosku,
- określenie rodzaju lokalu,
- stwierdzenie rodzaju zabudowy,
- lokalizacja sklepu lub punktu gastronomicznego,
- określenie rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej w oparciu o wpis sądowy lub ewidencyjny,
- złożenie podpisu na wniosku,
- złożenie następujących załączników do wniosku:
a) Umowa najmu lub własności lokalu,
b) Decyzja SANEPID-u,
c) Zaświadczenie o wpisie do ewidencji lub wpis sądowy,
d) Zgoda administratora budynku na handel alkoholem, jeżeli lokal znajduje się w budynku wielomieszkaniowym (bloku).
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek składa się wraz z opłatą skarbową za czynności urzędowe w wysokości 5,00 PLN w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Stalowej Woli, ul. Wolności 7.
Czas załatwienia:
Od złożenia kompletnego wniosku (kompletność zostaje sprawdzona w chwili wpływu wniosku do Wydziału LDG) ? maksymalnie 1 miesiąc.
|