Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wolności 7
pokój nr. 18, I piętro
tel. (15) 643-34-40 lub (15) 643-34-13
godziny przyjęć:
poniedziałek: 7.30 - 17.00
wtorek: 9.00 - 17.00
środa, czwartek, piątek: 7.30 - 15.30
Numer PESEL nadaje się:
obywatelom polskim zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące a także osobom ubiegającym się o wydanie dowodu osobistego
- cudzoziemcom /osobom nie posiadającym obywatelstwa polskiego/ zameldowanym na pobyt stały lub czasowy powyżej 3 miesięcy
Nadanie numeru PESEL w przypadkach określonych j/w następuje na wniosek organu gminy.
O nadanie numeru PESEL mogą się ubiegać:
obywatele polscy, cudzoziemcy, obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej oraz członkowie rodzin obywateli Unii Europejskiej zameldowani na pobyt czasowy do 3 miesięcy / na indywidualny wniosek osoby kierowany bezpośrednio do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Rozwoju Rejestrów ? Wydział Aktualizacji Rejestrów 02-106 Warszawa, ul. Pawińskiego 17/21 /
- obywatele polscy lub cudzoziemcy, którzy podlegają na terytorium RP ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu / na wniosek płatnika składek ubezpieczeniowych /
- obywatele polscy zamieszkali za granicą ubiegający się o wydanie paszportu / na wniosek polskiego konsula /
Nadanie numeru PESEL w przypadkach określonych j/w następuje na podstawie pisemnego umotywowanego wniosku o nadanie numeru PESEL bezpośrednio do właściwego ministra ds. administracji publicznej, wraz z odpisem skróconym aktu urodzenia, a w przypadku osób, które wstąpiły w związek małżeński ? wraz z odpisem skróconym aktu małżeństwa opatrzonym adnotacją o aktualnie używanym nazwisku
Czas załatwienia sprawy 14 dni
Opłaty: zwolnione z opłat
|