Zasady działania Klubów Radnych
§ 60
Radni mogą tworzyć kluby radnych.
§ 61
1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej trzech radnych.
2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.
3. W zgłoszeniu podaje się :
1/ nazwę klubu,
2/ listę członków,
3/ imię i nazwisko Przewodniczącego Klubu.
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania Przewodniczący Klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.
§ 62
1. Kluby działają według własnych regulaminów.
2. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady Miejskiej.
3. Kluby działają w okresie kadencji Rady Miejskiej. Upływ kadencji jest równoznaczny z rozwiązaniem Klubów.
§ 63
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady Miejskiej.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady Miejskiej wyłącznie przez swych przedstawicieli.
|