Całość korespondencji kierowaną do WINB w Rzeszowie przyjmuje sekretariat.
Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) oraz skargi i wnioski mogą być przesyłane za pośrednictwem poczty, faksem lub dostarczone bezpośrednio do sekretariatu Inspektoratu lub wnoszone ustne do protokołu.
Każde pismo powinno zawierać:
- imię i nazwisko,
- adres do korespondencji (miejscowość, kod pocztowy, nr lokalu),
- zakres żadania czy interwencji,
- podpis.
W przypadku skarg nie jest wymagany podpis.
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego udziela odpowiedzi na wystąpenia - pisma przesłane pocztą elektroniczną w których podano imię i nazwisko osoby występującej oraz adres do korespondencji (ulica, nr domu/mieskania, kod pocztowy, miejscowość).
Na wystąpienia które nie zawierają powyższych elementów WINB nie udziela odpowiedzi.
Sprawy w WINB w Rzeszowie załatwiane są w drodze aktu administracyjnego (decyzji, postanowienia) zaświadczenia lub odpowiedzi na pismo.
Załatwienie sprawy powinno nastąpić w ciągu 1 miesiąca. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej termin ten zostaje wydłużony do 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
W przypadku gdy załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe, organ jest zobowiązany powiadomić strony postępowania o przyczynie zwłoki i o nowym terminie rozpatrzenia sprawy.