Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
w Krośnie
Adres:
38-400 Krosno
ul. Bieszczadzka 1
(budynek Starostwa Powiatowego)
p. 511-514
tel. (13) 43-75-782, 43-75-821, 43-75-783, 43-75-784
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego - Alicja Buczek
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Inspektoracie:
Inspektorat jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30.
Przyjmowanie interesantów odbywa się codziennie w godzinach pracy Inspektoratu.
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Krośnie przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach od 10:00 - 14:00 w siedzibie inspektoratu po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu.
Status prawny:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krośnie wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej, jako powiatowa inspekcja.
Tryb działania:
Inspektorat działa na podstawie:
-
przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ),
-
regulaminu organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krośnie.
Do zakresu działania Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krośnie należy wykonywanie zadań wynikających z:
-
ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ) i przepisów wykonawczych do tej ustawy,
-
ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( Dz. U. z 2002r. Nr 110 poz. 968 z późniejszymi zmianami ) i przepisów wykonawczych do tej ustawy.
Organizacja:
Siedziba Inspektoratu mieści się w Krośnie przy ul. Bieszczadzkiej 1.
Inspektoratem kieruje powiatowy inspektor, który jest zwierzchnikiem służbowym pracowników inspektoratu.
Decyzje w zakresie działalności inspektoratu podejmuje powiatowy inspektor.
Inspektorat organizacyjnie składa się z samodzielnych stanowisk pracy, realizujących zadania określone w regulaminie organizacyjnym Inspektoratu.
Mienie:
Działalność Inspektoratu finansowana jest z dotacji celowej, przekazywanej przez wojewodę na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Przedmiot działalności i kompetencje
Zakres kompetencji powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego określa ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ). Do podstawowych zadań należą sprawy:
-
przyjmowanie zawiadomień o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych,
-
wydawania nakazu rozbiórki obiektu budowlanego wybudowanego bez pozwolenia na budowę,
-
wstrzymania robót budowlanych,
-
wydawania nakazu wykonania określonych czynności w celu doprowadzenia robót budowlanych lub obiektu budowlanego do stanu zgodnego z prawem,
-
przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy,
-
wydawania pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych,
-
kontroli utrzymania obiektów budowlanych,
-
rozbiórki zniszczonych, nie użytkowanych obiektów budowlanych,
-
prowadzenia postępowania w sprawie katastrofy budowlanej,
-
prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie.
Przewidziana prawem budowlanym działalność powiatowego inspektora nadzoru budowlanego ma na celu kontrolę prowadzonych procesów inwestycyjnych w budownictwie, prowadzenie działań zmierzających do utrzymania obiektów budowlanych w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym, porządkowania zabudowy i przestrzegania ładu przestrzennego w takiej zabudowie poprzez rozbiórkę obiektów realizowanych bez pozwolenia na budowę, bez zgłoszenia, obiektów zniszczonych, nie użytkowanych i szpecących otoczenie. Realizacji tych zadań służą uprawnienia powiatowego inspektora nadzoru budowlanego do wydawania nakazów, zakazów oraz przepisy karne umożliwiające karanie inwestorów, kierowników budów, właścicieli czy zarządców obiektów budowlanych mandatami karnymi lub też upoważniające do występowania do organów ścigania o ukaranie tych osób.
W roku 1999, a więc w pierwszym roku funkcjonowania powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego, przeprowadzono 177 kontroli i inspekcji. W toku prowadzonych postępowań administracyjnych wydano 75 decyzji i postanowień. W roku następnym tj. 2000 przeprowadzono 147 kontroli, wydano 110 decyzji i postanowień. W roku 2001 przeprowadzono 201 kontroli i inspekcji i wydano 82 decyzje i postanowienia. Pierwsze półrocze 2002 roku zamknęło się liczbą 90 kontroli oraz 41 wydanych decyzji i postanowień.
Kontrolami przeprowadzanymi z urzędu, a więc z inicjatywy organu, objęte były budynki mieszkalne wielorodzinne, szkoły, przedszkola, budynki usługowe. Kontrole te, oprócz realizacji ustawowych obowiązków, pozwalają na zwrócenie uwagi wszystkim uczestnikom procesu budowlanego oraz właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych, na ciążące na nich obowiązki.
Status prawny:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krośnie wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej, jako powiatowa inspekcja.
Tryb działania:
Inspektorat działa na podstawie:
-
przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ),
-
regulaminu organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krośnie.
Do zakresu działania Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krośnie należy wykonywanie zadań wynikających z:
-
ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ) i przepisów wykonawczych do tej ustawy,
-
ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( Dz. U. z 2002r. Nr 110 poz. 968 z późniejszymi zmianami ) i przepisów wykonawczych do tej ustawy.
Organizacja:
Siedziba Inspektoratu mieści się w Krośnie przy ul. Bieszczadzkiej 1.
Inspektoratem kieruje powiatowy inspektor, który jest zwierzchnikiem służbowym pracowników inspektoratu.
Decyzje w zakresie działalności inspektoratu podejmuje powiatowy inspektor.
Inspektorat organizacyjnie składa się z samodzielnych stanowisk pracy, realizujących zadania określone w regulaminie organizacyjnym Inspektoratu.
Mienie:
Działalność Inspektoratu finansowana jest z dotacji celowej, przekazywanej przez wojewodę na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Przedmiot działalności i kompetencje
Zakres kompetencji powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego określa ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ). Do podstawowych zadań należą sprawy:
-
przyjmowanie zawiadomień o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych,
-
wydawania nakazu rozbiórki obiektu budowlanego wybudowanego bez pozwolenia na budowę,
-
wstrzymania robót budowlanych,
-
wydawania nakazu wykonania określonych czynności w celu doprowadzenia robót budowlanych lub obiektu budowlanego do stanu zgodnego z prawem,
-
przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy,
-
wydawania pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych,
-
kontroli utrzymania obiektów budowlanych,
-
rozbiórki zniszczonych, nie użytkowanych obiektów budowlanych,
-
prowadzenia postępowania w sprawie katastrofy budowlanej,
-
prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie.
Przewidziana prawem budowlanym działalność powiatowego inspektora nadzoru budowlanego ma na celu kontrolę prowadzonych procesów inwestycyjnych w budownictwie, prowadzenie działań zmierzających do utrzymania obiektów budowlanych w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym, porządkowania zabudowy i przestrzegania ładu przestrzennego w takiej zabudowie poprzez rozbiórkę obiektów realizowanych bez pozwolenia na budowę, bez zgłoszenia, obiektów zniszczonych, nie użytkowanych i szpecących otoczenie. Realizacji tych zadań służą uprawnienia powiatowego inspektora nadzoru budowlanego do wydawania nakazów, zakazów oraz przepisy karne umożliwiające karanie inwestorów, kierowników budów, właścicieli czy zarządców obiektów budowlanych mandatami karnymi lub też upoważniające do występowania do organów ścigania o ukaranie tych osób.
W roku 1999, a więc w pierwszym roku funkcjonowania powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego, przeprowadzono 177 kontroli i inspekcji. W toku prowadzonych postępowań administracyjnych wydano 75 decyzji i postanowień. W roku następnym tj. 2000 przeprowadzono 147 kontroli, wydano 110 decyzji i postanowień. W roku 2001 przeprowadzono 201 kontroli i inspekcji i wydano 82 decyzje i postanowienia. Pierwsze półrocze 2002 roku zamknęło się liczbą 90 kontroli oraz 41 wydanych decyzji i postanowień.
Kontrolami przeprowadzanymi z urzędu, a więc z inicjatywy organu, objęte były budynki mieszkalne wielorodzinne, szkoły, przedszkola, budynki usługowe. Kontrole te, oprócz realizacji ustawowych obowiązków, pozwalają na zwrócenie uwagi wszystkim uczestnikom procesu budowlanego oraz właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych, na ciążące na nich obowiązki.
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Inspektoracie:
Inspektorat jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30.
Przyjmowanie interesantów odbywa się w godzinach pracy Inspektoratu.
Status prawny:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krośnie wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej, jako powiatowa inspekcja.
Tryb działania:
Inspektorat działa na podstawie:
-
przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ),
-
regulaminu organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krośnie.
Do zakresu działania Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krośnie należy wykonywanie zadań wynikających z:
-
ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ) i przepisów wykonawczych do tej ustawy,
-
ustawy z dnia 17 czerwca 1966r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( Dz. U. z 2002r. Nr 110 poz. 968 z późniejszymi zmianami ) i przepisów wykonawczych do tej ustawy.
Organizacja:
Siedziba Inspektoratu mieści się w Krośnie przy ul. Bieszczadzkiej 1.
Inspektoratem kieruje powiatowy inspektor, który jest zwierzchnikiem służbowym pracowników inspektoratu.
Decyzje w zakresie działalności inspektoratu podejmuje powiatowy inspektor.
Inspektorat organizacyjnie składa się z samodzielnych stanowisk pracy, realizujących zadania określone w regulaminie organizacyjnym Inspektoratu.
Mienie:
Działalność Inspektoratu finansowana jest z dotacji celowej, przekazywanej przez wojewodę na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
Przedmiot działalności i kompetencje
Zakres kompetencji powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego określa ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późniejszymi zmianami ). Do podstawowych zadań należą sprawy:
-
przyjmowanie zawiadomień o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych,
-
wydawania nakazu rozbiórki obiektu budowlanego wybudowanego bez pozwolenia na budowę,
-
wstrzymania robót budowlanych,
-
wydawania nakazu wykonania określonych czynności w celu doprowadzenia robót budowlanych lub obiektu budowlanego do stanu zgodnego z prawem,
-
przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy,
-
wydawania pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych,
-
kontroli utrzymania obiektów budowlanych,
-
rozbiórki zniszczonych, nie użytkowanych obiektów budowlanych,
-
prowadzenia postępowania w sprawie katastrofy budowlanej,
-
prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie.
Przewidziana prawem budowlanym działalność powiatowego inspektora nadzoru budowlanego ma na celu kontrolę prowadzonych procesów inwestycyjnych w budownictwie, prowadzenie działań zmierzających do utrzymania obiektów budowlanych w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym, porządkowania zabudowy i przestrzegania ładu przestrzennego w takiej zabudowie poprzez rozbiórkę obiektów realizowanych bez pozwolenia na budowę, bez zgłoszenia, obiektów zniszczonych, nie użytkowanych i szpecących otoczenie. Realizacji tych zadań służą uprawnienia powiatowego inspektora nadzoru budowlanego do wydawania nakazów, zakazów oraz przepisy karne umożliwiające karanie inwestorów, kierowników budów, właścicieli czy zarządców obiektów budowlanych mandatami karnymi lub też upoważniające do występowania do organów ścigania o ukaranie tych osób.
W roku 1999, a więc w pierwszym roku funkcjonowania powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego, przeprowadzono 177 kontroli i inspekcji. W toku prowadzonych postępowań administracyjnych wydano 75 decyzji i postanowień. W roku następnym tj. 2000 przeprowadzono 147 kontroli, wydano 110 decyzji i postanowień. W roku 2001 przeprowadzono 201 kontroli i inspekcji i wydano 82 decyzje i postanowienia. Pierwsze półrocze 2002 roku zamknęło się liczbą 90 kontroli oraz 41 wydanych decyzji i postanowień.
Kontrolami przeprowadzanymi z urzędu, a więc z inicjatywy organu, objęte były budynki mieszkalne wielorodzinne, szkoły, przedszkola, budynki usługowe. Kontrole te, oprócz realizacji ustawowych obowiązków, pozwalają na zwrócenie uwagi wszystkim uczestnikom procesu budowlanego oraz właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych, na ciążące na nich obowiązki.
|